Google Ad Grants programma inzetten voor jouw stichting of non profit instelling!
Google Ad Grants is een programma, opgezet vanuit Google, om door middel van zoekmachine marketing stichtingen en non profit organisaties extra te stimuleren om hun bereik te vergroten, hun target audience te bereiken en nieuwe donateurs te werven. Stel je eens voor wat je met een maandelijkse donatie van 10.000 USD aan Google AdWords zou kunnen bereiken
Non profit organisaties wereldwijd, waaronder non profit organisaties in Nederland, kunnen gratis gebruik maken van deze zogenaamde Google Ad Grants. Google Ad Grants werkt op dezelfde manier als Google AdWords, alleen bij Google Ad Grants wordt er vanuit Google een gratis dagelijks budget beschikbaar gesteld om in te zetten voor campagnes. Dit in tegenstelling tot Google AdWords, waar betaald moet worden voor campagnes. Bij het inloggen op een Google AdWords account, welke in aanmerking is gekomen voor een Google Grant, krijgt het account een dagelijks budget met een maximum van 329 USD om in te zetten. Het bedrag wordt bepaald door verschillende factoren, zoals hoe vaak mensen het door jouw gekozen zoekwoord gebruiken of op jouw advertentie klikken. Met andere woorden; bij goed gebruik van jouw Google AdWords account zal dit resulteren in 10.000 dollar advertentie budget dat je gratis kunt besteden.
Eén van de belangrijkste eisen vanuit het Google Grants programma is het actief gebruik maken van het Google AdWords account van jouw bedrijf. Voor je met de Google Ad Grants van start gaat moet je dus een Google AdWords account aanmaken, hierna kan je de Google Grant aanvragen. Wanneer jouw Google AdWords account actief wordt beheerd en optimaal wordt benut, blijft Google Grants het account steunen door dagelijkse budgetten toe te kennen aan het account.
Vanuit Google AdWords kan je advertenties schrijven, een budget toe kennen en ermee adverteren op de Google startpagina. Hieronder wat vereisten en spelregels voor het gebruik van Google Grants programma: